dinsdag 28 september 2010

Plus? Plus!

Ik heb een hele lieve vader die af en toe zomaar met een mooi woonblad komt aanzetten. Zo nam hij laatst een Woonbijlage van het blad Plus mee. En (misschien tegen jullie verwachting in) is het echt een super mooie bijlage. Een paar plaatjes wil ik jullie niet onthouden. Kijk mee en geniet..;



De natuurlijke materialen zoals het hergebruikte hout en de linnen stoelhoezen, in combinatie met de industriele lampen en Tolix stoeltjes; Helemaal goed!



Het "koude" van de betonnen vloeren en wastafel tegenover de stenen muur, die weer weer heel warm aandoet en de badkamer een zuid europees sfeertje geven, vind ik prachtig! Het bijschrift in de bijlage is; "Oud en nieuw gaan harmonieus samen". Ik sluit me hier volledig bij aan!



Een bad is iets wat ik in mijn huis toch wel mis. Een heerlijk warm bad is toch wel het toppunt van ontspanning. En dan zo'n exemplaar als deze, op pootjes! Misschien niet het meest practisch (ik ben niet zo van de practisch ;))maar wel héél mooi!



Het contrast van mijn bedstee en deze riante slaapkamer is wel heel groot! Heerlijk wit beddengoed, de boomstam als nachttafeltje en een heerlijke poef! En weer die betonnen vloer... Zo eenvoudig maar zo mooi!



Jaren geleden had ik zo'n hangstoel. Favoriet bij iedereen die op bezoek kwam. Na een verhuizing was hij helaas ineens spoorloos. Hij zou nu super hebben gestaan aan mijn balkenplafond!

15 opmerkingen:

  1. Geweldig......en dat voor de plus.......echt mooi hoor!! fijne dag liefs van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er inderdaad erg mooi en stijlvol uit! Niet gedacht van de Plus ;)

    Fijne dag he! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reportage is toch wel een pluspunt van de Plus :-)...het ziet er allemaal prachtig uit...om van te dromen!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er idd strak uit. En zo'n bad op pootjes vind ik zo leuk maar heb maar een piepklein badkamertje.
    Groetjes Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie reportage.. ik wil daar ook wel wonen
    bedankt voor het meelezen
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die pa weet wel wat hij meebrengt. Inderdaad heel mooi.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke sfeer, helemaal mijn ding. En wat ik me dan toch afvraag "HOE KAN ZO'N STOEL NOU ZOEKRAKEN"!!!! Suffie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. spoorloos?????? heeeel vreemd!!! Ik zou er niet in durven, al lijkt hij me wel lekker hangen!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Nee: verwacht je niet, ja: is erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het er prachtig uitzien...maar net als mijn oude slaapkamer...bij een ander.
    Soms heb je dat hè,dat je het bij een ander héél mooi vind, maar niet voor bij jezelf....en dat heb ik ook met dit dus....gelukkig verschillen de smaken..zo zien we overal wat, en doen we overal ideeën op!!

    fijne avond...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben nieuw op je blog.
    Ik vind je blog onwijs leuk.
    Ik kan leuke ideeën op doen voor mijn huis.
    Dat ben ik nu aan het verbouwen.
    Ik ga je volgen.

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lukt niet om je te gaan volgen.
    Er is een storing.
    Probeer het morgen wel.

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi inderdaad. En een bad... zou ik ook zo graag willen. Het liefst in onze enorme , vrijwel lege slaapkamer, maar of de vloer daarvoor sterk genoeg is... dat zijn de nadelen van een oud huis.
    Die stoel is geweldig, jammer dat die bij jullie is kwijtgeraakt!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, die slaapkamer vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen