woensdag 2 februari 2011

Typical Dutch Living..!

Lynda's uitdaging; Wat is nu typisch Nederlands in een interieur? Bij een oud Hollandsch interieur kunnen we ons allemaal wel een voorstelling maken. Ik zie dan een mengelmoes van pannenkoekhuisjes, Kruimeltje, Volendamse tafereeltjes, Rieten daken en klompjes bij de deur voor me. Maar wat is écht een typisch Nederlands interieur van NU? Moeilijk Lynda!

Nederland kent natuurlijk fantastische ontwerpers! Piet Hein Eek! (Love Sloophout!)
Wat kiekjes van het werk van Mirjam Boon voeg ik toe aan mijn post. Gewoon omdat haar werk hier zo mooi past!








Maar wat is nu typisch Nederlands? Iets wat iedereen herkent. Wat 100 jaar geleden "goed" was en nu nog steeds "goed" is?



De pompdoek! Wie heeft er niet 1 in het aanrechtkastje?! Op Arnout zijn kamer een kussen (Stapelgoed) gemaakt van pompdoek...!





En natuurlijk de oer Hollandse witjes! Die waren vroeger al goed en anno NU méér dan goed! Prachtig zijn ze!


11 opmerkingen:

  1. wat leuk om te zien, vindt die doekjes bij het strand zó mooi gedaan.

    Fijne dag
    groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die foto's in de duinen. Het geeft ook zo'n lekker zomers gevoel vind ik.
    Ja moeilijk wel... iets typisch hollands in het interieur. Maar de Hollandse witjes vind ik wel een goeie ;-)
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post heb je gemaakt ! Mooi die schalen met wit en zilver. Tres jolie he?
    Pompdoek? Nog nooit van gehoord... zo zie je maar... weer wat van je geleerd, hah !
    Fijne dag! Net heerlijk gewandeld met mn vriendjes in het bos. Zon, licht, ruimte...zalig. Ik ben blij. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige post heb je hiervan gemaakt, Ilona. Die foto's in de duinen, tja wat moet ik daar nog van zeggen...
    Met 1 woord GEWELDIG!!

    Fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat krijg ik bij het zien van jouw fotos zin in de zomer!! kan niet wachten..
    helemaal niet omdat in de zomer mijn dochter weer thuiskomt haha:)

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk dit is nou super hollands!! wat een heerlijke foto's zeg!!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeeeeeeeeeeeeee Iloon wat leuk zeg!!!! Mooie dingen hebben "wij'toch he ;)))

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed zeg.....met al dat frans mogen we het nederlands natuurlijk zeker niet vergeten ;0)
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super Hollands, maar niet oudbollig of truttig, maar leuk. Die foto in de duinen is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jeetje das een moeilijke vraag, wat is nou typisch nederlands van nu? pfff van die pompdoek had ik nog nooit gehoord, dus heb even gegoogled en ja tuurlijk ken ik die in blauw of rood én heb ik ook nog ergens liggen hihi, nooit geweten dat dat zo heet! Maar ik ziet hier zo een beetje rond te kijken in mijn huis en zie zo één twee drie niet iets typisch hollands, of je moet de tulpen tevoorschijn toveren, die doen het over honderd jaar nog steeds goed lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen