woensdag 20 april 2011

Groene vingers...!

Net als veel mensen ben ik met dit zonovergoten weertje veel in de tuin te vinden. Vanochtend op de schop gestaan en klimop gepoot. Ze staan nog heel mini te zijn maar ik hoop, door ze goed te verzorgen (en ze zelfs af en toe bemoedigend toe te spreken) ze snel het hek dat tussen mijn buren en mij staat mooi dicht maken! De tuin is nu nog een redelijke ruïne maar een beginnetje is gemaakt. Zo plantte ik vorige jaar een border met Hortensia Annabel, plaatste ik een hek tussen tuin en weiland en kreeg ik een stoere schutting van steenschotten! Binnenkort schiet ik wat kiekjes!







Bij plaatjes als deze krijg ik helemaal zin om met m'n handen in de aarde te wroeten! Plantjes stekken. Van een zaadje tot een prachtige plant...!

20 opmerkingen:

  1. Die plaatjes werken inderdaad erg inspirerend...hier is de tuin gelukkig al redelijk op orde, dus ik ga mij zo buiten maar eens lekker nestelen in een heerlijke stoel! Woonbladen en drankje erbij en je hebt geen kind aan me...:-)!

    Geniet van het prachtige weer! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja...heb ook helemaal de kriebels...wil wroeten door de aarde....genieten in de zon...
    Heerlijk
    Fijne dagen
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa bij het zien van deze plaatjes wil ik ook gelijk de tuin in haha,maar ga zo ook,want heb viooltjes en nog wat plantjes gekocht,ben benieuwd naar je tuinfoto`s,word vast prachtig,ik wens je nog een fijne dag,het is stralend weer,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inspirerende plaatjes!

    Geniet van het mooie weer,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's, met dit weer verlang ik ook zo naar een tuin. Mijn balkonnetje is toch net iets te klein voor mijn ideetjes (denk aan fruitbomen en konijntjes). Achja ik blijf gewoon dromen en dan komt het vanzelf wel op mijn pad..

    Fijne dag Ilona, Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's !!

    Mooi blogje trouwens ook.

    Groetjes
    Eline DM*

    ps: kom zeker is binnenwippen op mijn blogje, en laat dan zeker een berichtje achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk sfeertje zo....fijn dat je klimop hebt geplant, hopelijk groeit 'ie als een gek! :)

    Mooi, Annabella's, die staan ook nog op mijn lijstje van must haves alleen...of 't er van komt met zo'n kleine tuin? ;)
    Ben benieuwd naar je kiekjes!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeuken jeuken jeuken!!!!! mn handen jeuken om vanalles om te gooien, maar ja,,,we zijn bijna klaar :)!
    Mooie kiekjes heb je gevonden, je krijgt er JEUK van :)...en weet je wat helpt?? elke avond je plantjes welterusten wensen en smorgens weer rustig wekken...moet jij eens zien hoe die groeien...zijn net mensen ;)!!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heb vanavond wat sla plantjes in de tuin gedaan, en de aardbeien die zijn ook al in de bloei,

    fijne paasdagen
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja heerlijk he?? wroeten in de aarde.....heb ik net nog gedaan en de aarde was op...hemmes neemt zo nog mee dan ga ik nog even verder......maar eerst even eten buiten.......liefs fijne avond ,...mooie foto's !!....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja de tuin is niet te
    missen ook niet voor mij.
    Troost je mijn tuin is
    ook nog lang niet klaar!!
    Fijne paasdagen
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan er ook enorm van genieten, al is het soms wel veel werk. Het begint er bij mij nu ook op te lijken, woon hier pas twee jaar, en een tuin heeft tijd nodig, zucht. Dus ook ik moedig ze aan. Laat gauw je kiekjes zien LEUK!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een tuin is heerlijk en je kan er zo lekker creatief mee aan de slag, heerlijk !

    mooie fotos !!

    ben benieuwd hoe het bij jou er uit gaat zien, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat op dit moment bij de meesten van ons de tuin de favoriete plek is. Van mij mag het nog wel even duren, want ook hier borrelen er allerlei plannetjes op. Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja heerlijk om alles buiten in orde te maken.
    En ook hier worden veel uurtjes in de tuin doorgebracht.
    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige inspirerende foto's.
    Heerlijk om nu veel in de tuin bezig te zijn.
    Wie zaait zal oogsten....
    fijne paasdagen,
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh wat een heerlijke plaatjes met al die potten, genieten dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja wat een heerlijk weer he!
    ik ben ook vanmorgen met mijn buurvrouw, naar het tuincentrum geweest... heerlijk!!
    Ook vandaag druk in de tuin aan de slag gegaan.
    Zo ontspannend, in de tuin bezig zijn.

    Geniet lekker, en vast hele fijne paasdagen gewenst samen met je kleine mannetjes
    Een paas groet van mij, Manueel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je toch altijd een waanzinnige mooie foto,s ,,,kan je niet eens open huis houden samen met je mooie webwinkelspulletjes,,lijkt me erg leuk...hihi.
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hee beeps,

    Wat heb je weer een mooie plaatjes. Ik ben niet zo van het tuinieren hoor, moet bij mij allemaal lekker easy. Niet teveel werk, heb ik binnenshuis al genoeg, hah !
    Ooit vond ik tuinieren super (in Haarlem), t zag er schitterend uit, maar die hobbie is weer over gegaan. Fijne Paasdag nog!
    Greets, Ingeborg xx

    BeantwoordenVerwijderen