zaterdag 23 juli 2011

Stokrozen...!

Ondanks dat mijn tuin nog een beetje een bouwval is geniet ik toch volop van het kleine beetje tuin dat ik er al van gemaakt heb. Zo kocht ik een paar maanden geleden kistjes vol zwarte stokrozen. De eerste rozen die uitkwamen bleken zuurstokroze... daarna volgden een paar witte (ook mooi!!). Ik had niet meer verwacht dat er ook nog zwarte zouden komen maar ja hoor...! Ik vind ze zo mooi en geniet er zo van elke keer dat ik er langs loop...!



Prachtig zijn ze hé?



En nog heel veel knoppen...!

Fijn weekend!

25 opmerkingen:

  1. Ik vind stokrozen prachtig. Ik wist niet dat er ook zwarte bestonden, heel bijzonder!

    Fijn weekend, groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze zwarte stokrozen vind ik ook zo mooi! Geniet ervan!
    Zouden stokrozen ook in pot te houden zijn....????? In de volle grond doen ze het hier niet; wellicht te weinig zon...
    Nu ik deze exemplaren hier bij jou zie, wil ik ze echt volgend jaar eens in pot uitproberen maar zijn het geen tweejarigen...??? bedenk ik net...
    Groetjes en fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja prachtig zijn ze, daar kan je dan zo van genieten.
    Fijne dag nog.

    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben persoonlijk niet *zo dol* op zwarte stokrozen , maar de ROZE en WITTE stokrozen zijn vast ook HEEL mooi hihi Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig dat er dan toch een paar zwarte in zitten, want die zijn idd erg mooi.
    Het is wit of zwart vind ik..

    fijn weekend, liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wist (tot afgelopen week) niet eens dat er zwarte stokrozen waren, maar ik vind ze helemaal geweldig! Zelf hebben wij donkkerrode, die elk jaar weer prachtig bloeien.

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stokrozen... vind ze zoooo mooi he... En deze zwarte... ~ sjucht ~
    Wat een prachtige foto, die bovenste, met dat bordje Vendome erachter... erg leuk!!
    Fijn weekend!!
    Bisous, Chantal X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bijzonder, zwarte stokrozen.
    Prachtig.....mooi in beeld gebracht!
    Leuk blog en mooie winkel, ga je graag volgen.
    Kom je ook eens bij mij kijken?

    Hartelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had een witte en zwarte gekochte, de witte bloeit maar de zwarte doe het niet echt goed dus geen knoppen en bloemen helaas...leuk dat ik bij toch even mee kan genieten, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die zijn inderdaad prachtig! Dat is genieten zeg.
    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ze zijn geweldig!!!!!! zwart...ben er dol op......oud nieuws he ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh ze zijn zekers prachtig,ongelofelijk zo zwart,ik snap dat je geniet,fijne avond,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend zijn ze! het schijnt bij stokrozen lastig te zijn om ze kleurvast te zaaien, mijn gekochte 'witte' exemplaren bleken zalmroze te zijn ;(
    Dit zwart is stoer!
    groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat apart, zwarte stokrozen, nooit eerder gezien. Ze zijn prachtig! En met dat bordje met franse tekst op de achtergrond, zou je denken dat het Frankrijk is.
    Groetjes,
    Bertha.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh stokrozen, zo mooi. Heb er vorige week nog een blogpost aan gewijd. Maar tja, ze zijn een beetje grillig, zo staan ze in je tuin, en zo zijn ze weer foetsie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lovely & cool black stokrozen =)

    Have a nice weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, zwarte stokrozen! I love it, jammer dat er dan ook andere kleuren bij zaten. Ik vind ze echt bijzonder, wist eigenlijk niet eens dat ze bestonden..

    Alvast een fijne zondag gewenst, ondanks alle voorspelde regen! Liefs Samira

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wowwwwwwwwwww....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterend hoor, zwarte stokrozen. Had ze al eerder gezien bij Sanne van Servies en Brocante, wil ze ook erg graag hebben!
    Geniet er van. Fijne zondag,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi! ze zijn echt prachtig.. dan heb je tweedejaars stokrozen gepland? die van mij heeft nog helemaal geen bloemen.. begreep dat ze pas het tweede jaar bloemen geven *ahum* ;)
    Moet nog even afwachten welke kleur ik krijg dan..

    Een heel fijn weekend verder..

    Groetjes, Sonja

    ps 'k hou helemaal niet van pruimen, laat staan pruimenjam hahaha. Maar de iedereen smult er verder van, dus dat zit wel goed:)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat lief van je! Graag! Als het niet lukt geen probleem hoor, weet zelf ook nog niet hoe het allemaal werkt met die zaadjes en hoe en wat. Maar laat het maar weten als je iets lukt :-)
    Fijne avond,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig! Ik ga ze zaaien en hoop volgend jaar ervan te kunnen genieten...

    BeantwoordenVerwijderen